Agrimarkt lanceert in maart samen met leveranciers de eerste interactieve foodapp voor haar klanten. Een filiaal in Goes heeft de primeur. Met deze app kunnen consumenten zich beter informeren over producten en kunnen zij via de smartphone rechtstreeks communiceren met de
producenten. Agrimarkt start met drie streekproducten: eieren, kaas en chips.
Agrimarkt en Connecting Agri & Food geven in samenwerking met leveranciers, het vermarkten van streekproducten een extra dimensie geven. Internettechnologie maakt het verbinden van producenten en consumenten mogelijk. Zo is recent het innovatieve TTAG-Agrifoodconnect ontwikkeld. Na het scannen van een code op producten, krijgen consumenten op hun smartphone uitgebreide of leuke informatie rechtstreeks van de teler of
veehouder. Dit kunnen productgegevens zijn, maar ook twitterfeeds, foto’s en video’s. Bovendien kunnen consumenten via de foodapp rechtstreeks in contact komen met telers of veehouders en zo vragen stellen en beantwoorden. Op deze manier wordt de voedselketen inzichtelijk en wordt een brug geslagen tussen producenten en consumenten.
Lees ook

Meest gelezen
Blogs




Bedrijf in Beeld
Partners
