Zijn wij dan zo'n marketingdebielen?

Onlangs gaf voormalig landbouwminister Cees Veerman zijn visie op agrarisch Nederland en de varkenshouderij in zijn algemeenheid. De toekomst voor de varkenssector hangt volgens hem af van het draagvlak dat wij zelf weten te creëren bij de maatschappij (lees burger).

Een varkenshouder die ik sprak, vroeg me of hij zijn boterham als varkenshouder kon verdienen met draagvlak? Het antwoord hierop is: NEE.
Maar als wij niet in staat zijn om draagvlak te creëren bij de burgers voor de goede Nederlandse varkenshouderij, dan zijn we uiteindelijk ook niet in staat om te overleven.

Zijn wij als varkenshouderij Nederland dan echt zo’n marketingdebielen, vraag ik mij af. Hoe kan het bijvoorbeeld dat wij scherpe doelstellingen krijgen opgelegd voor het medicijngebruik. Dat we die doelen ruimschoots weten te halen en dat we vervolgens niet in staat zijn om dit sectorsucces over te brengen en weten te benutten om ons draagvlak te vergroten. Mensen uit de sector weten dat allemaal; we zijn daar iedere dag mee bezig. We hebben nota bene de eerste varkenshouder die met behulp van fermentatie van varkensvoer zijn dierdagdosering naar bijna NUL heeft teruggebracht.

Beste consumenten, wij hebben als varkenshouderij Nederland het volgende in huis:
- Gezond en lekker vlees;
- Varkenshouders met passie voor dieren;
- Dieren die zijn groot gebracht met foodrecycling.

En als iemand geïnteresseerd is in de zogenaamde Carbon Footprint, dan behoeft dat weinig toelichting. Bekijk alleen al de circulaire economie waarin het Nederlandse varken leeft!

Rudy van den Heuvel
Verkoopleider Sector Varkens De Heus Voeders

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Vrijdag
    12° / 4°
    30 %
  • Zaterdag
    17° / 7°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
Meer weer