Vrijwillig duit in het PR-zakje doen

De POV roept al haar leden op om een vrijwillige financiële bijdrage (indicatie 100 euro per varkenshouder) te leveren voor het verbeteren van het sectorimago. Ook de periferie is gevraagd om uit zichzelf een duit in het lege PR-zakje te doen. In 2014 is nameljk het gehele PVV-potje voor sector-pr en -communicatie verdeeld onder initiatieven als Stap in de Stal, Varkens Vandaag en BIG Challenge. Ook heeft het inmiddels opgeheven Productschap geen heffing verricht in 2014 om eventuele pr-reserves door te kunnen schuiven.

Het bouwen aan een beter imago van de varkenssector is een van de speerpunten van de POV. Doel is het verspreiden van één varkensgeluid. Daarom heeft de POV de CCPV (commissie communicatie pr varkenshouderij) opgericht. Ingrid Jansen is hiervan voorzitter, Edwin Snoek (LTO) en Paul Wouters (NVV) zijn de andere CCPV-leden. Zij hebben alle sector-pr initiatieven bijeengehaald om te overleggen hoe het verder moet. Volgens Jansen hebben die zich unaniem achter deze centrale aansturing vanuit de CCPV geschaard, alsook achter het binnenhalen van het pr-budget.

Omdat dit jaar een transitiejaar zal zijn, zegt Jansen, wil de producentenorganisatie de lopende projecten voortzetten. Hiervoor is 500.000 euro nodig. “Daarom zoeken wij op zeer korte termijn financiering bij alle varkenshouders en ketenpartijen. Alle varkensboeren kunnen nu laten zien dat het hen menens is, zij staan ook aan het PR-roer.”

Voor de zomer preenteert de CCPV met een sectorpr- en communicatieplan om zaken, ook financieel, structureel te regelen. Basis van alle pr-projecten zal zijn het Recept voor duurzaam varkensvlees van LTO, NVV en COV.

Lees deze oproep van de POV aan alle varkenshouders.
Benut deze factuur van uw donatie.

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Vrijdag
    12° / 4°
    30 %
  • Zaterdag
    17° / 7°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
Meer weer