“Varkenshouders zijn bij supermarkten aan het verkeerde adres.” Dat zei Marc Jansen van Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) op Radio 1. Hij reageerde op de spandoekactie ‘Wie wurgt de voedselproducent?’ van de NVV.
De NVV heeft vrijdag spandoeken geplaatst met daarop ‘Wurgt (naam supermarkt) de voedselproducent?’. De spandoeken zijn geplaatst in de buurt van de hoofdkantoren van de Albert Heijn, Aldi, Lidl en de Jumbo en C1000. De NVV is de campagne gestart om consumenten er bewust van te maken hoe supermarktketens hun toeleveranciers behandelen.
Volgens Jansen is de opbrengstprijs een gevolg van overaanbod in heel Europa en hebben supermarkten daar niets mee te maken. “Geef niet een partij de schuld die daar weinig invloed op heeft. De NVV heeft het lef gewoon niet om de slachterijen aan te spreken.”
Lees ook

Meest gelezen
Blogs




Bedrijf in Beeld
Partners

