Vleescommunicatie+kanaliseren
Nieuws
©

Vleescommunicatie kanaliseren

Varkenshouders hebben baat bij goede communicatie over het varken en varkensvlees. De bij de COV aangesloten vleesverwerkende bedrijven pakken vleescommunicatie al zes jaar op met hun publiekssite vlees.nl. Daarop laten die bedrijven zien goed bezig te zijn kwaliteitszorg, hun bedrijfsprocessen, hun vierkantsverwaarding, hun bijproducten en hun export.

Vlees.nl is sinds 2010 het online communicatieplatform richting consumenten over rund-, varkens-, kalfsvlees en andere vleessoorten. Als consumenten het zoekwoord ‘vlees’ intypen bij Google, verschijnt die site al jarenlang bovenaan de zoekresultaten. Vlees.nl geeft ook informatie over de productie van die vleessoorten en gebeurt op ‘eigen initiatief’ en als reactie op consumentenvragen.

“Maar”, zegt Dé van de Riet van COV/Vlees.nl in een interview met Top & Vers, “er liggen echt nog kansen in het naar buiten creëren van een goed beeld van de productie en van de duurzame manier waarop de bedrijfsprocessen zijn ingericht.” En dat is volgens Van de Riet geen overbodige luxe als je maatschappelijk voortdurend de maat wordt genomen, zoals dat in eigen land gebeurt.

Goede vleescommunicatie houdt natuurlijk niet op bij een branchevereniging zoals de COV. Bedrijven kunnen volgens Van de Riet meer krediet helpen opbouwen door op een meer strategische en transparante wijze te communiceren over hun productiemethoden en hun mooie producten. “Door regelmatig naar buiten te brengen waar je voor staat en te laten zien hoe zorgvuldig je werkt, bouw je positief aan je beeldvorming en aan vertrouwen.” Als je daar in vredestijd veel aan doet, heb je volgens Van de Riet ook veel meer krediet in het maatschappelijke debat en als zich onverhoopt incidenten mochten voordoen.

Lees hier het hele interview.

Stelling

Loading

Weer

  • Woensdag
    11° / 9°
    70 %
  • Donderdag
    9° / 3°
    20 %
  • Vrijdag
    9° / 8°
    70 %
Meer weer