Belang herkomst en beleving vlees zet door

Uit het onderzoek onder 2.000 huishoudens van het GfK huishoudpanel blijkt dat consumenten, gedurende de afgelopen paar jaar meer belang zijn gaan hechten aan vlees van Nederlandse bodem. Het merendeel van de consumenten vindt Nederlands vlees uitstekend, vermeldt de derde editie van de Vion Consumer Monitor.

Daarnaast hecht bijna de helft van de huishoudens aan een goed assortiment met lokale streekproducten. Ook een slager die hen kan helpen bij speciale wensen wordt meer gewaardeerd. Ongeveer één derde geeft aan de informatie over de bereiding van vlees, bijvoorbeeld receptkaartjes, belangrijk te vinden en mee te nemen in hun overweging om vlees te kopen.

Verder blijkt uit de Vionmonitoring dat vlees steeds vaker wordt bestempeld tot ‘het lekkerste onderdeel van de warme maaltijd’. Consumenten willen graag een uitgebreid assortiment van vlugklaar- en gemaksproducten om uit te kunnen kiezen.

Lees ook

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Woensdag
    10° / 3°
    50 %
  • Donderdag
    10° / 3°
    20 %
  • Vrijdag
    11° / 4°
    70 %
Meer weer