Meer duurzaam vlees verkocht

Consumenten hebben weer meer duurzaam voedsel gekocht. Dat blijkt uit onderzoek van LEI Wageningen UR. In de groep vlees en vleeswaren is de groei het sterkst. Het gaat dan vooral om vleesproducten met het Beter Leven Kenmerk.


In de eerste helft van 2012 was de besteding 204,9 miljoen euro tegenover 124,1 miljoen euro in de eerste helft van 2011. Dat is een stijging van 65,1 procent.


In het eerste halfjaar van 2012 is er in totaal ruim €1 miljard aan besteed aan duurzaam voedsel. Dat is 23,4 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het grootste gedeelte duurzaam voedsel wordt via de supermarkten verkocht. EKO/Biologisch is het grootste keurmerk met 43,6 procent van de totale duurzame omzet.

Lees ook

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Zaterdag
    17° / 5°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
  • Maandag
    17° / 7°
    20 %
Meer weer