Consumenten hebben weer meer duurzaam voedsel gekocht. Dat blijkt uit onderzoek van LEI Wageningen UR. In de groep vlees en vleeswaren is de groei het sterkst. Het gaat dan vooral om vleesproducten met het Beter Leven Kenmerk.
In de eerste helft van 2012 was de besteding 204,9 miljoen euro tegenover 124,1 miljoen euro in de eerste helft van 2011. Dat is een stijging van 65,1 procent.
In het eerste halfjaar van 2012 is er in totaal ruim €1 miljard aan besteed aan duurzaam voedsel. Dat is 23,4 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het grootste gedeelte duurzaam voedsel wordt via de supermarkten verkocht. EKO/Biologisch is het grootste keurmerk met 43,6 procent van de totale duurzame omzet.
Lees ook
Meest gelezen
'Eenheidsworst of juist meer variatie?'
Gisteren, 08:30
Jan Merks: onze fokkerijman in China
23-04-2024
Vion noteert stabiel op ongewoon moment
24-04-2024
Blogs
'Eenheidsworst of juist meer variatie?'
Gisteren, 08:30
'Zien, en gezien worden'
22-04-2024
'Oost west, thuis best in Mariahout'
18-04-2024
'Dankjewel persoon X'
15-04-2024
Bedrijf in Beeld
Partners
Stelling
Loading