Praktische PR-tips

Iedere boer is de ambassadeur van zijn eigen bedrijf. De roep om als varkenshouder zelf te werken aan een positief imago wordt, mede dankzij Varkens Vandaag, steeds groter. Een mooi streven, maar hoe pak je dat aan?


Vakblad Varkens vroeg Linda Janssen, projectleider bij LTO-Noord, Mechie Beurskens, projectleider bij Varkens in zicht en Mathee Kamp communicatieadviseur bij communicatie- en adviesbureau Imagro om een aantal praktische tips en succesvolle voorbeelden:



  • Laat zien wat je doet.

  • Kijk wat er bij je past. De mogelijkheden zijn enorm: open dagen, buurtfeesten, lid worden van een ondernemersvereniging, sponsoring van een plaatselijke club, twitter, websites, fietsers door een raam naar binnen laten kijken of gewoon een bord met uitleg over het bedrijf en foto’s op het erf.

  • Bepaal wie je doelgroep is.

  • Bedenk wat je wilt uitstralen naar je omgeving.

  • Ga het gesprek aan. Ook over de dingen waar je over twijfelt of nog aan werkt. Vertel kortom je eigen verhaal.

  • Doe niet alles alleen, maar vraag hulp en advies aan je eigen netwerk en andere varkenshouders. Samen sta je sterk.

  • Bestel gratis promotiemateriaal bij het productschap.

  • Geef jezelf tenminste één jaar experimenteertijd en evalueer met een aantal mensen uit je netwerk. Stel je plannen zo nodig bij.

Interessante andere sites: www.overvarkens.nl en www.stapindestal.nl. 


Succesvolle voorbeelden:


Twitter: @Sabinegrobbink, @PiggysPalace, @ekools, @smarij01; 
Websites: www.beemsterlantsvarken.nl en www.petersvandijk.nl; 
Goededoelen actie BIG Challenge; varkenshouderij tegen kanker.

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Zaterdag
    17° / 5°
    70 %
  • Zondag
    18° / 11°
    50 %
  • Maandag
    17° / 7°
    20 %
Meer weer