Toch geen week zonder kiloknallers

Het idee van Wakker Dier om in de supermarkten een week zonder kiloknallers te organiseren, is van de baan. De actiegroep had alle supermarkten opgeroepen deze week geen dieronvriendelijke kiloknallers in hun reclamefolders op te nemen. En in plaats daarvan aandacht te geven aan diervriendelijke alternatieven.

Dit idee is volgens Wakker Dier gedwarsboomd door de supermarkten C1000 en Plus, die zich niets van de oproep hebben aangetrokken en toch een kiloknaller in de reclame hebben opgenomen. Wakker Dier heeft de feestweek daarom geannuleerd en vervangen door een actieweek tegen de kiloknallers van C1000 en Plus.

De actie van Wakker Dier was bedoeld om te onderstrepen dat het aantal diervriendelijke aanbiedingen en het diervriendelijke assortiment het afgelopen jaar met 73 procent is toegenomen. De actiegroep registreert sinds 2009 alle kiloknallers van de grootste tien supermarkten. Sinds die tijd is dat aantal gedaald van 11 naar 7 per week. Wakker Dier definieert een kiloknaller als reclamevlees dat goedkoper is dan de gemiddelde prijs van kattenvoer (€ 4,12 per kilo).

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Zaterdag
    10° / 4°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
Meer weer