2+miljoen+voor+%E2%80%98Trusted+Pork%E2%80%99
Nieuws
©

2 miljoen voor ‘Trusted Pork’

In de Aziatische landen gaat de COV komend jaar ons veilige varkensvlees promoten onder de nieuwe naam ‘Trusted Pork’. Voor die campagne heeft de COV een bijdrage van 2 miljoen euro gekregen vanuit het EU-promotiebudget voor 2017.

In de Aziatische landen gaat de COV komend jaar ons veilige varkensvlees promoten onder de nieuwe naam ‘Trusted Pork’. Voor die campagne heeft de COV een bijdrage van 2 miljoen euro gekregen vanuit het EU-promotiebudget voor 2017.

De COV borduurt met het project verder op de eerdere promotiecampagnes die aantonen dat de voedselveiligheid, hygiëne en traceerbaarheid van varkensvlees goed is gewaarborgd. ‘Trusted Pork’, de nieuwe naam van de campagne voor volgend jaar, benadrukt die veiligheidsaspecten nog eens. Dat is belangrijk omdat voedselveiligheid in Azië een erg belangrijk aspect is bij de aankoop van vlees, aldus woordvoerder Dé van de Riet.

De promotiecampagne is gericht op China, Japan, Taiwan, Vietnam en de Filipijnen. De COV zal het geld gebruiken voor het organiseren van events en seminars voor potentiële importeurs van varkensvlees. Het is een Europese campagne, maar de nadruk zal liggen op het gegarandeerd hoge niveau van voedselveiligheid, hygiëne en traceerbaarheid van Nederlands varkensvlees.  COV-woordvoerder Frans van Dongen verwacht dat de Europese varkenssector de komende jaren de vruchten kan plukken van deze campagne.

Het totale EU promotiebudget voor de agri-foodsector is in 2017 133 miljoen euro. Dat is flink wat meer dan het budget van 111 miljoen euro van 2016. Het budget is bedoeld voor promotie buiten de EU. Fruit en groenten krijgen het grootste aandeel van het budget met 30 procent. Vlees staat op de tweede plaats met 17 procent.

 

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Vrijdag
    10° / 6°
    70 %
  • Zaterdag
    10° / 5°
    30 %
  • Zondag
    11° / 2°
    30 %
Meer weer