POV wil vol gas promoten

Het is hard nodig om duidelijk te maken waarom varkens bij Nederland horen en een eerlijk beeld van de sector te schetsen. Vol gas te geven op pr en promotie kan volgens POV-voorzitter Ingrid Jansen alleen met een collectieve aanpak. Vandaar dat POV geld inzamelt bij varkenshouders én de periferie.

De varkenssector kampt naast de financiële crisis, ook met voortdurende campagnes van maatschappelijke organisaties. Die zetten doelbewust een verkeerd beeld neer van de varkenshouderij. Vorig jaar is al gestart met de positieve promotie van de sector via de ondersteuning van open dagen, de Zichtstallen en bijvoorbeeld Varkens Vandaag. Dit jaar wil de POV nog veel meer doen.
De campagne is afgelopen vrijdag afgetrapt door Jansen en varkenshoudster Doreen van den Berkmortel via een filmpje. Varkenshouders en bedrijfsleven krijgen deze week een brief met een oproep om te doneren. Jansen beseft goed dat varkenshouders het momenteel
Jansen beseft heel goed dat varkenshouders het op dit moment financieel zwaar hebben. “Toch hebben we besloten om een bijdrage te vragen, omdat juist nu positieve promotie van de sector van levensbelang is. We verwachten daarbij wel dat de periferie haar verantwoordelijkheid neemt en gul geeft voor onze gezamenlijke sector-pr. Het bedrijfsleven heeft net zo goed baat bij een goed imago en een breed draagvlak voor de varkenshouderij.”

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Zondag
    11° / 1°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
  • Dinsdag
    10° / -1°
    20 %
Meer weer