De Foodmarketeer op bezoek

Vakblad Varkens ging samen met foodmarketeer Hanno Spanninga op bezoek bij twee initiatieven in de varkenshouderij die zich willen onderscheiden met een eigen foodconcept. De observaties van Spanninga leest u in het januarinummer van het Vakblad Varkens. De bezochte varkenshouders reageren enthousiast.

Yvonne van der Mark van het Beemsterlant’s varken: “We hebben al veel vaker aandacht gehad voor ons bedrijf, maar dit bezoek van een buitenstaander gaf toch een andere kijk op wat wij doen. Het was heel verhelderend en Spanninga stelde hele leuke vragen. Wat het meest is blijven hangen, is de aandacht voor onze eigen PR. Die moet beter. Wij dachten dat ons verhaal wel duidelijk was. Dat is het voor ons zelf ook wel, maar voor iemand van buiten de sector dus blijkbaar minder. Het is dus nooit verkeerd daar eens iemand naar te laten kijken. Het zijn van die dingen waar je in de dagelijkse gang van zaken niet zo bij stil staat. We gaan er ook iets aan doen en gaan daarbij vooral kijken naar de inzet van de social media. Belangrijke les is ook dat je daarbij bij jezelf moet blijven. We moeten het dus zelf doen.”

Marion Verhoeven van de Keten Duurzaam Varkensvlees: ”Het was een leuk gesprek. Het is altijd goed om met iemand te sparren die vanuit een ander gezichtspunt kijkt naar waar jij mee bezig bent. Het was voor mij op veel punten ook een bevestiging van wat we eigenlijk ook zelf al wisten. Onze uitstraling is binnen de organisatie al langer onderwerp van gesprek. Je moet continu bezig zijn met hoe je overkomt. Het is goed dat ook weer van een ander te horen. We gaan kijken op welke manier we Facebook in kunnen zetten in de communicatie met de uiteindelijke gebruiker van ons vlees. Dat gaan we uiteraard in nauw overleg doen met onze ketenpartners.”

Lees ook

Online kennissessies

Vitale Varkenshouderij

Meld je hier aan

Stelling

Loading

Weer

  • Zondag
    11° / 1°
    30 %
  • Maandag
    10° / 0°
    20 %
  • Dinsdag
    10° / -1°
    20 %
Meer weer